Eerste dagen Kaapstad

Zaterdag om 10 uur ' s avonds kwam ik aan op Cape Town International,
De koffer was snel op de bagageband en toen bij de douane langs die me er gelukkig niet tussenuit haalden om de koffers te controleren.  In de aankomsthal stonden veel mensen te wachten en achter een rij mensen van hotels en taxichauffeurs die met bordjes klaarstonden om voor hen onbekende mensen op te halen stonden voor mij 2 heel bekende mensen met een heel klein mensje die ik nu mocht leren kennen! Anneke en Hartmut waren samen met Sophie naar het vliegveld gekomen om mij op te halen. Wat een prachtig moment om mijn kleindochter in de armen te krijgen! Onbeschrijflijk!We reden naar huis waar we nog een poos van elkaar genoten, de volgende dag was het ook feest! De eerste schone luier die ik haar mocht geven, het met Hartmut naar hun kerk, the Common Ground Church, gaan waar we een goede preek over Simson hoorden en waar ik veel bekenden van vorig jaar weer zag, de visite die langskwam, het wandelen in het park, een heerlijke zondag!
Ook de maandag en dinsdag vliegen voorbij! Waarmee? Vooral met het genieten van Sophie, prachtig hoe zo'n klein meisje je bezighoudt!
Alle kadootjes die meekwamen uit Nederland en nu langzaam uitgepakt worden,
Even wandelen met Sophie,
het leuke van het weer in Kaapstad zijn en je kunnen verbazen over veel dingen zoals vandaag niet naar de grote supermarkt gaan omdat het de eerste van de maand is en er dan daar uitbetaling van de lonen is en de mensen in rijen staan te wachten voor en in de winkel,
Het genieten van de warme maaltijd die door vrienden van Hartmut en Anneke gebracht wordt, elke dag door anderen, heerlijk gewoon,
Een vriendin die met zoveel kleertjes aankwam , die zij en anderen aan Anneke uitlenen zodat Sophie ze kan dragen, dat ze de kinderwagen vol had en haar eigen kindje er niet meer in kon en maar in de draagdoek hing!
Maar ook genieten van een telefoontje uit Nederland waarin Theo kon vertellen dat hij een baan heeft! Super toch, zo blij voor hem!
Maar ook vandaag kreeg ik bericht dat m'n tante Dine, zus van mijn vader, is overleden, dat geeft ook verdriet, ik denk terug aan de tijd dat we aan het Ommerbos kwamen bij opoe en dan ook bij tante Dine en al de tijd dat ze vanaf 1998 net onder m'n vader woonden en ze voor elkaar zoveel betekenden.
Een lege plek voor de 4 dochters die nu hun lieve moeder moeten missen, Ik bid voor hen dat ze getroost worden door onze Hemelse Vader!
Tot slot nog een mooie foto van Anneke en Sophie!

Reacties