Koffers pakken

Het begin van de kofferinhoud.
In de regel bepaal je zelf wat er in de koffer komt.  Maar als je naar familie gaat met een groot netwerk in Nederland, is dat anders. Diverse mensen komen met pakjes die mee moeten. Het stapelt zich mooi op. Ook kan degene die je gaat bezoeken met een verlanglijstje komen. Of ik dat en dat ook even wil ophalen en meenemen.  Of er staat iemand aan de deur met een groot ding: Anneke heeft gezegd dat ze dit wil hebben en dat jij dat mee kon nemen. Gelukkig is er niemand op het idee gekomen om een bos bloemen mee te geven, want wil je die meenemen en heel houden, dan kun je er niet op gaan zitten om het te comprimeren. 
Ik neem aan dat dit met alle andere gebrachte pakjes wel kan, want:
  • Ik moet zelf ook nog kleren mee
  • Het is winter in Zuid Afrika, dus er moeten dikke kleren mee
  • De koffer mag niet groter zijn dan van te voren bepaalde afmetingen.

Bovendien:
  • Mag de koffer niet zwaarder zijn dan 23 Kg. +0,9 Kg. Is hij zwaarder, dan moet er iets uit. 
  • De handbagage mag niet zwaarder zijn dan 10 Kg. Voordeel is: Ze wegen het maar zelden. 
Toen Joke deze keer vertrok was de koffer binnen de marge. De handbagage was een kwart  te zwaar, maar ging zo mee. De koffer staat klaar, de eerste inhoud ligt erbij en als de was droog is kunnen er ook kleren bij.
Gelukkig kan Joke al lekker genieten van Sophie en Anneke. Kijk maar op Anneke's blog: http://capturingdailydelights.blogspot.nl/ 
Nog 5 nachtjes slapen en ik vlieg. Gelukkig zit ik niet op het bankje te wachten dat het zover is. Maar op de spaarzame momenten dat ik niks kan doen, is het wachten lastig.


Reacties