Slaapfeestje

Op 18 juli is Hester jarig. Ze is dan 2 dagen even oud als Anneke. Ik mag op de verjaardag komen. Haar broers en vriendinnen (voor zover ze in Nederland zijn) zijn er ook. De hele familie bij elkaar. We gaan Kapsalon eten. Ik bestel zonder uien (winden voorkomen) en zonder knoflook. Er zit patat in, plakjes lekker vlees, sla, champignons en nog wat onduidelijk goed eetbaar spul. Ik heb medium besteld. Het is erg lekker en hoef de hele avond niks meer eten. Vol wordt je ervan.
We gaan weerwolven, een moordspel, totdat de groep mensen te groot wordt. J
Er word gekletst met diverse mensen, Theo moet nog even naar de trein gebracht en de avond vliegt om. Morgen is het vroeg dag, dus na 12 uur is het slaapplekken maken in de kamer met matrassen en slaapzakken. Als senior krijg ik een slaapplek op een bed en op een kamer alleen.
Nadat ik kleren heb uitgepakt voor morgen, de tas die terug naar Hattem gaat heb klaar gezet en bericht heb gestuurd dat ze in Kaapstad maar rustig moet gaan slapen, leg ik me neer en slaap in een mum van tijd. Een keertje schik ik wakker zonder dat er gevaar is. Daarna wordt ik wakker van een irritant wekgeluid. Meteen weet ik: vandaag vlieg ik naar Kaapstad. Wie zal ik het eerst knuffelen?
Mijn geest is al weer volop bezig, maar mijn lijf is er nog niet aan toe. Een snelle douchebeurt helpt. De anderen eten wentelteefjes en ik krijg koffie om 6 uur in de morgen. Tegen half 7 zijn we zover dat we kunnen gaan. Afscheid van weer drie geliefden. Zucht.
De bagage gaat in de auto en wij ook. De routeplanner brengt ons in 33 minuten op Schiphol.
Ik krijg steeds meer zin in de reis.

Reacties