Wereldreis

Eerst nog even terug naar de plaatjes van afgelopen week:
De kinderen wilden zo graag helpen de Giraf in te kleuren, Geweldig om te zien.
Joke in gesprek met de ontwerper van de tekeningen.
Eén van de 5 schilderingen
Het team dat met elkaar kleur gaf aan de tekeningen

De komende weken ben ik op wereldreis. Op veel locaties zal ik meerdere keren per dag komen. 
Nu ben ik niet opeens piloot of steward geworden of zo, maar toch een wereldreis.

Vanuit USA, waar mijn basis is, ben ik diverse keren vertrokken naar Swaziland, waar veel te doen was, al was het soms boven het plafond. Nu kom ik daar alleen nog op doorreis naar andere bestemmingen. 
Waterschade
Ook elektrisch was er wat aan de hand
Nieuwe plaat erin, goede dekkende verf en het ziet er weer prima uit
Zuid Afrika is ook een drukke bestemming en verblijfplaats geweest deze week. In Zuid Afrika was veel te doen, met hoogte en dieptepunten. Ook deze bestemming heeft zijn meeste bezoekjes gehad. 
Kenia heb ik veel aangedaan en heeft veel van mijn creativiteit gevergd. Ook dat is gelukt en nu bezoek ik Kenia alleen nog als tussenstop, waar ik mijn bagage achterlaat om het op een andere reis weer op te pikken.
Met Namibië was ik snel klaar, er was nu niet zoveel te doen. Ik heb er wel van genoten, maar nu richt ik me op andere bestemmingen.
Congo ziet er wel mooi uit, maar ook daar ligt een grote uitdaging, dus daar zal ik me nog wel een paar keer begeven.
In Nederland ben ik nog niet geweest deze week, maar dat staat voor volgende week op de rol. Er is daar namelijk veel bezigheid en ik ben er graag.
In België kom ik meerdere keren per dag, vaak om even wat te regelen.
Zo ook in Democratische Republiek Congo, waar ik veel basisdingen kan verkrijgen om op andere locaties in te zetten.
Het United Kingdom is ook volgende week aan de beurt. Dan zal ik daar diverse keren komen denk ik.
Ook voor Tanzania heb ik nog geen tijd gehad, hoewel er veel aantrekkelijks is.
Met Uganda is het eigenlijk hetzelfde verhaal, maar daar staat iets groots voor op de rol, maar of ik daar veel zal komen moeten we nog zien.
Germany is een bekende bestemming, waar ik nog even goed moet rondkijken, maar dat is op dit moment bevolkt, dus die bestemming zal ik later wellicht bezoeken.
En buiten al deze locaties om is er ook genoeg om me mee bezig te houden.
Je zult begrijpen dat ik niet werkelijk al deze landen bezoek. Waar het wel om gaat? Al de appartementen en werkruimtes op het Internationaal Training Centrum (ITC) hebben namen van de landen waar Christ’s Hope mee verbonden is.
De laatste weken ben ik begonnen aan een grote onderhoudsronde op het ITC.
Eerst heb ik een lijst gemaakt van wat er in elke ruimte gebeuren moet. Daarna heb ik materialen en gereedschappen verzameld of besteld. Daarna ben ik samen met mijn Namibische hulp aan de slag gegaan.
Plafondplaten vervangen en opnieuw schilderen. Naden afkitten, wanden opnieuw verven. Een doorgeroest stalen kozijn vervangen voor zover nodig en het weer netjes in de verf afwerken. 
Wat is staal en wat is cement? Je ziet er niks meer van.
Lampenbakken schoonmaken en veilig aansluiten. Lekkende kranen repareren. Afvoeren lekvrij maken. Ramen weer sluitend maken. Tegels opnieuw lijmen en invoegen. Camoufleren dat er tegels in de juiste kleur ontbreken door er een mozaïek van te maken en ga zo maar door. Gelukkig is het ITC nu niet druk bevolkt, maar dat is over een maand heel anders. Dan moet alles weer goed werken, want er komen veel gasten. Wij doen ons best om ze een goed werkend onderkomen te verschaffen.

Komt er net een klusje bij: Een verstopte wasbak in USA. Dat kan morgen wel verholpen worden.
Zo heb ik een wereldbaan, met wereld klussen. Wat een zegen dat ik daarvoor de skills heb gekregen. En Joke is steeds dicht in de buurt met haar eigen bezigheden, zodat we elkaar eens wat meer zien dan wel eens.
Mozaïek op de vloer

Reacties

Een reactie posten