Vakantie

Familie ophalen van het vliegveld Hosea Kutako, leuke bezigheid.

Wat een voorrecht is het om uitgezonden te zijn naar een mooi land om daar te werken. Als je dan eindelijk op vakantie gaat, dan kun je mooi ook van de natuur en het land genieten.

Inderdaad hebben we vaak genoten van landschappen en natuur als we voor het werk onderweg waren. Afgelopen week nog zagen we op de terugweg van Rehoboth heel veel wild.
Maar echt vakantie hebben we, in de 11 maanden dat we hier zijn, niet gehad. Wel zijn we zo nu en dan een paar nachten in een weekeinde weg geweest naar een Guestfarm, om daar te genieten van de rust, de natuur en het landschap.
Maar nu gaat het er van komen: Vakantie!
15 dagen op ‘roadtrip’. 15 dagen op pad naar de mooiste plekken van Namibië, waar we voor het grootste deel niet geweest zijn. Deze roadtrip is mede mogelijk omdat er familie uit Nederland komt, om dat samen met ons te beleven.
In overleg met hen hebben we een aantal mooie plekken uitgezocht om daar een dag door te brengen. Helaas is Namibië te groot om alle prachtige plekken te bezoeken. We moesten behoorlijk strepen in de wensenlijst. Want vakantie moet wel ontspannen natuurlijk.
Zo hebben we gekozen om bijna op alle campings 2 nachten te staan, zodat we niet constant op pad zijn.
Nadat we de route hadden bepaald, zijn we gaan zoeken naar campings. We hebben bij veel campings een aanvraag gedaan. Een aantal heeft nooit gereageerd. Slechts één keer hadden we voor een overnachting 2 campings ter beschikking en hebben we eentje moeten afzeggen.
Grappig is, dat men heel vaak onder verschillende bedrijfsnamen reageert. Voor ons was het dan uitzoeken waar het bericht dan vandaan kwam. We hebben behoorlijk lage prijzen per nacht uitgezocht. De ene camping is luxe, de andere avontuurlijk.
Het is gelukt. We hebben geboekt voor alle nachten. Er is vooruit betaald en de bevestigingen zijn binnen. Soms stond er een foutje in de bevestiging, waardoor we nog een keer moesten mailen.
Sommige campings beloven heel wat voor een redelijke prijs. We laten ons verrassen wat dat betreft.
De auto hebben we gehuurd ‘via-via’ en kregen 20% korting. Die kunnen we op de eerste dag afhalen in Windhoek.
De afstanden die we per reisdag afleggen zijn nogal verschillend, want of je op een goede asfaltweg rijdt of op een gravelweg door de bush, maakt nogal verschil.
We hebben zin in deze vakantie.

Zo gaan we vanaf maandag het avontuur tegemoet.
Nee, we verklappen de route nog niet, dat vertellen we na afloop wel. We hopen vanuit minstens één van de overnachtingsplekken een nieuw verhaal te kunnen posten.

Er lekt water in de keuken, waar komt het weg?
Het probleem blijkt veel groter dan gedacht! Alle koperleidingen moeten worden vervangen!
Lekker voorbereiden op de vakantie!